torsdag 30 september 2010

Jaha...

Det händer så väldigt, väldigt mycket just nu, men mycket kan/vill jag inte skriva om här för att skydda mitt och andras privatliv. Att blogga har helt klart hamnat i skymundan, men idag är det en massa annat jag borde göra så då är det klart att man plötsligt får impulsen att skriva ett inlägg.

Väcktes av att katten kom och gnällde på mig. Efter en stunds stökande och bökande hoppade han upp i min säng, och när jag kelat med honom ett tag rullade han ihop sig och somnade. Jag är inte helt säker på att han uppnådde det mål han hade från början, jag gissar att det var att bli matad eller utsläppt för det brukar det vara, men han verkar nöjd nu ändå. Han är en underlig gubbe.

Har jag en massa skolarbete att jobba mig igenom, och hur jag ska lyckas med det när bara tanken att ta en dusch känns som en övermäktig ansträngning vet jag verkligen inte. Blev inbjuden till "Positiva dagen" och satt där och försökte verkligen komma på en positiv statusuppdatering istället för den jag hade tänkt mig, men det gick bara inte. Egentligen är det nog inte en så dålig dag, vädret verkar fint och jag är utvilad och inget hemskt har hänt än, men jag har bara ingen positiv energi i mig nu, återkommer när batterierna laddats om. Den energi jag har får gå till det jävla kronologiska schemat över medelhavsområdet som ska visas upp för min lärare imorgon.

Mamma är hemma idag också, hon är sjukskriven. I magtrakten bär hon på en skitstor cysta som nyligen upptäcktes. Hon, jag och min bror har döpt den till Evert-Helmut den förste och ende. Jag försöker tänka positivt, hon ska ju få den bortopererad och förhoppningsvis är det slutet på historien, men jag är ändå orolig. Allting känns så fel hemma när mamma är ur form, jag vill inte riktigt tänka på hur det ska bli sen när hon ligger på sjukhus. Det har hänt förut, jag minns inte riktigt hur det var, jag var liten.

Vet inte vad jag ville med det här inlägget egentligen. Få igång mig själv med att göra någonting kanske, ledsen att det nog inte var världens roligaste läsning.

Nu ska jag gå och ta itu med idag.

1 kommentar: