fredag 10 september 2010

Sjuk igen

Japp govänner, jag är sjuk igen.
Är tack och lov inte fullt lika deppig som jag var när jag skrev det senaste inlägget, men jäklar vad trist det är att bara hosta hela tiden!
Nästan alla mina skolböcker har anlänt, väntar nu på vad jag hoppas är den sista (bokus blev försenade i sin leverans och deras mail gjorde det mycket oklart hur många böcker som faktiskt skulle komma sent). Det känns lite coolt att ha en massa böcker med titlar som "Aegean art and architecture", "A history of the ancient Near East" och andra liknande. Grejen är ju dock den att jag har alla de här böckerna för att det ska läsas i dem, och även om jag i vanliga fall inte har något alls emot läsning så ligger jag nu ganska långt efter i läsningen till den här kursen och har en massa att ta igen, och det är inte helt lätt att göra när man känner sig risig. Även om jag i vanliga fall tycker att det är jättespännande är det lite svårt att bry sig om den politiska situationen i södra Mesopotamien för fem tusen år sedan när allt man vill göra är att sitta hopkrupen under en filt och titta på nån smörig film och gnälla över hur jobbigt det är att vara förkyld. Suck!
Men som sagt, jag är ändå vid ganska gott mod tack vare mina härliga vänner och det fantastiska youtube! Fick via twitter kännedom om ett fantastiskt klipp av Beatles som framför Shakespeare.
En annan ny personlig favorit är den fantastiska idén att kombinera klipp från musikalfilmen Newsies med låtar av Lady Gaga. Jag har förvisso aldrig sett Newsies (men gud vad jag vill det nu) men det är något oemotståndligt uppmuntrande med att se Christian Bale utföra ett dansnummer till Paparazzi, eller rocka loss tillsammans med Bill Pullman och ett helt gäng andra till Just Dance, eller naturligtvis den otroligt episka Bad Romance, som var den första jag såg. Det är Christian Bale i en musikal.
Mina vänner, jag tror jag är kär! (Även om han själv tydligen inte gillade filmen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar