söndag 22 augusti 2010

Allmänt kraffs

På måndag påbörjar jag på riktigt mina studier på universitetet, och kommer nu säga någonting som jag aldrig trodde jag skulle kläcka ur mig: Jag kan inte vänta tills skolan börjar!
Jag har så förbenat tråkigt just nu att jag tror jag kommer bli knäpp snart. Jag har absolut ingenting att göra om dagarna och håller långsamt på att förvandlas till en apatisk grönsak. Tappar helt initiativförmågan!
Håller fortfarande på att jobba på en uppföljare till min överraskande uppskattade youtubevideo, men det går våldsamt trögt. Tror att min hjärna är nere i lågvarv lite för mycket för att jag ska kunna ta tag i det riktigt ordentligt, men hade tänkt försöka göra en kraftansträngning idag, om jag bara kan bli av med den här äckligt tunga känslan i huvudet som gör kreativt tänkande onödigt svårt.
Det finns naturligtvis en baksida till skolstarten, närmare bestämt en ekonomisk sådan. Jag har lagt ut över fyra tusen på böcker. Önskar verkligen att jag skojade. Tack och lov har jag fantastiska föräldrar som har sagt att de ska ge mig hjälp med de pengarna.
Kan ju avsluta det här inlägget med en lite rolig historia rörande Alexander Skarsgård, även om jag själv inte vet om jag ska skratta eller gråta åt den. Min mor pratade med min gamla sånglärare för ett tag sedan, och berättade för henne att jag och min flickvän inte var tillsammans längre (jag och min sånglärare hade en väldigt nära relation så jag hade för vana att tala om den sortens grejer med henne) och nämnde då skämtsamt att jag nu tänker gifta mig med Alex. Tror ni då inte att hon säger att då måste jag ta och börja hänga med hennes dotter och dennes man, för de umgås ju med honom! Så nära, och ändå så långt borta...

2 kommentarer:

  1. <3 You're gonna do so great in school, sweetie.

    The video will happen when it happens, don't worry about it.

    And lol, you're very silly with your celebrity crush. But you're pretty adorable so I suppose it's all right. :P

    SvaraRadera