måndag 16 augusti 2010

Youtube och välgörenhet

Det har hänt fruktansvärt mycket sen sist jag bloggade. Faktiskt så mycket att jag inte ens orkar sammanfatta det. Jag låter det vara nog med att säga att det mesta av det har varit bra.

För ett ganska bra tag sedan försökte jag mig på att lägga ut videos på youtube. Det gick inte bra alls, eftersom jag var illa utrustad för att hantera den oundvikliga elakheten på internet. Nu inbillar jag mig att jag är lite tuffare och tänker göra ett nytt försök.
Kolla gärna in mina grejer om ni har lust.
Jag har bestämt mig för att jag ska jobba arslet av mig under det här året för att kunna åka utomlands och studera film. Jag vet, verkar kanske lite skumt att säga så när jag just ska börja studera arkeologi, känns faktiskt lite plötsligt för mig också. Men åtminstone just nu känns det som att någonting inom mig verkligen har klickat och jag vet vad det är jag borde försöka uppnå. Med tanke på hurdan jag är kan förstås det ha förändrats redan imorgon, men det är en ganska härlig känsla i alla fall.

En annan grej ni gärna får kolla in är SOS barnbyars hjälpinsatts i Pakistan. Köp ett matpaket och må bra inombords! Min kusin jobbar inom organisationen och ville få ordet spritt, och jag gör henne så gärna till viljes.

Jag avslutar nu, hoppas att alla har det bra och tar hand om sig själva!
Kram!

1 kommentar:

  1. I think your Youtube vids need to become a regular thing, they're made of win. XD

    And you can do anything in the world you want to do. If film school feels right, trust your intuition. Hell, even if you try it and it turns out not to be as good as you expected, you'll never have to sit and wonder what might have been. <3

    SvaraRadera