söndag 29 augusti 2010

Trött och sjuk

Precis såhär lagom till skolstarten tror jag att jag har gått och dragit på mig en förkylning. Halsen är äckligt slemmig och ibland lite öm, och jag har fått munsår. Helt ljuvligt.
Det värker i kroppen efter gårdagens ridlektion. Det gick bra, men sjutton vad jag får betala för det nu. Ryggen känns helt mörbultad.
Jag har varit fruktansvärt ledsen mer eller mindre hela dagen idag, tror att jag är lite slutkörd.
Det var egentligen en sång som satte igång allting. Var ute på youtube och skrotade som jag vanligen gör när jag inte har bättre för mig, och bestämde mig då för att titta på en av mina favoritvideos som är en mycket skickligt hopklippt musikvideo om två True Blood-karaktärer. Låten träffade mig som ett slag i magen och jag har haft svårt att inte gråta sen jag började lyssna på den, men kan samtidigt inte låta bli att göra det om och om igen.

"And there you stand opened heart--opened doors
full of life with the world that's wanting more.
But I can see when the lights start to fade,
the day is done and your smile has gone away."

Det finns inte särskilt mycket ljus i mig just idag, och jag önskar verkligen att det fanns någon som kunde skydda mig från världen en liten stund.

4 kommentarer:

  1. Jag tror inte att det är till någon tröst...men jag bloggar också!

    http://engqvistskan.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. :( *cuddles*

    I'd protect you from the world if I was closer, love. Best I can offer is that I'm here if you want me for anything. <3

    SvaraRadera
  3. Also, Trading Yesterday is one of my favorite bands. Emo I know but for some reason I kinda love them. Massive granting of awesomeness points to you.

    SvaraRadera