måndag 26 juli 2010

Ett litet sammandrag.

Oj, oj, oj nu har det hänt saker.

Jag hade egentligen tänkt vänta med det här inlägget tills Carro gett mig både bild och film på vad vi hade för oss den senaste stadspromenaden, men orkar inte vänta längre så de kanske dyker upp vid senare tillfälle. Så, här kommer en sammanfattning på vad som hänt sen sist jag bloggade.

Promenix med Carro var mycket trevligt, vi gick på dansmuseet och tittade på alla vackra kostymer först, sen travade vi iväg till musikmuseet, och där var det skoj vill jag lova! Om du någon gång skulle känna för att bli sju år gammal igen rekommenderar jag det stället varmt. Det fanns en massa att peta på och leka med, och vi fick till riktigt inspirerande framföranden av bland annat ”Rock around the clock” och ”Mama Mia” (blev bland annat träffad i ansiktet av en i min mening rätt nasty pälsboa som Carro svängde omkring lite väl entusiastiskt, lyckas jag få tag på filmen får ni se själva). Dagen avslutades på mitt favoritställe att sitta och hänga på i stan, Bagdad Café. Underbart med ett ställe som inte bara erbjuder stört god mat och trevlig lokal (ovanför Medelhavsmuseet, finns till och med utställningsmontrar på cafét!) utan dessutom låter bli att spela musik! Alla kanske inte uppskattar det som jag gör, men jag tycker det är helt fantastiskt att bara sitta och snacka i en tyst lokal.

Efter fikat drog jag hem till en polare och spenderade en trevlig kväll med att spela TV-spel (även om vi spenderade mycket tid på att klaga på spelet i fråga som inte alls var lika underhållande som föregångare i serien) och att titta på Leverage. Inte en serie som jag kommer känna större engagemang i tror jag, men rätt underhållande ändå.

Dagen därpå besökte jag ännu en vän (det var en rätt intensiv vecka) och vi kom fram till att vi borde starta ett band (om nu två pers kan kalla sig det). Jag ser fram emot vårt kommande samarbete jättemycket, och idag ska jag försöka få ändan ur vagnen och göra en inspelning till henne så hon vet hur musiken jag skriver låter. Borde även ta itu med mina studier då min sommarkurs om det gamla Egypten drar igång igen imorgon, och såklart försöka skriva lite på den där boken som ska göra mig rik och berömd. Har jag tur lyckas jag faktiskt göra i alla fall en av alla de där grejerna.

På vägen hem från min musikervän stötte jag på en skadad liten fågelunge, med oroliga föräldrar som cirklade omkring. Jag kände mig så fruktansvärt hjälplös. Jag flyttade den lilla stackaren till en något säkrare plats men kom inte på vad annat jag skulle göra så jag gick vidare, grät hela vägen hem och kände mig som en alldeles fruktansvärd människa för att jag inte kunde göra mer för den. Konstigt egentligen med tanke på att jag äter djur nästan varje dag, och inte gråter jag varje gång jag tar mig en skinkmacka. Har börjat överväga om jag kanske skulle återgå till att vara vegetarian, men det gick så hemskt illa förra gången. Klarade inte av det alls och den psykiska hälsan gick åt helvete. Tänker inte släppa tanken helt dock, men jag vill vara säker på att mitt nuvarande välmående är förhållandevis stabilt innan jag börjar mucka med min diet igen.

Nu sitter jag ensam i vårt stora hus, familjen har åkt till landet men på grund utav sommarkursen kan jag inte följa med. Känns ganska ledset om jag ska vara ärlig, det hade varit skönt att få komma dit igen, sist jag var där mådde jag fortfarande väldigt dåligt så det var lite svårt att verkligen njuta.

Dags att kanske faktiskt få igång den är dagen, såhär när klockan närmar sig tolv. Ha det bra allihop!

1 kommentar:

  1. Awwww, I'm sorry you're all by yourself, love. I'll keep you company as well as I can, and will hopefully be there in person before too long.

    I'm glad you had a good day walking around town and hanging out with people. And you did all you could for the little bird, don't beat yourself up over that. You're an amazing person with a huge heart and I adore you and stuffs. lol

    SvaraRadera