tisdag 20 juli 2010

Jag fick paket!

Har spenderat en fantastisk helg med en kompis ute på hennes landställe. Mycket bra för själen, men inte lika bra för kroppen då jag nu är fullständigt utmattad.
Åkte iväg hemifrån i torsdags och tänkte att nu ska jag vara lite hurtig och promenera från Tekniska högskolan till Karlbergs station (det var där vi skulle mötas för att åka vidare). På vägen ser jag en kvinna som säljer Situation Stockholm, denna fantastiska tidning som jag köper alldeles för sällan. Jag tänker ”nej, jag har inte råd” och fortsätter att gå.
Då börjar True Blood dvd:n jag köpt dagen innan så att jag och min vän skulle kunna titta under helgen och som därför ligger i min väska väga mycket tungt på mitt samvete. Kan jag punga ut med några hundringar för en jäkla TV-serie har jag fanimig råd att lägga fyrtio spänn på de hemlösas tidning.
Jag vänder om och frågar kvinnan om hon kan växla en hundring, och det kan hon, så jag får mig min tidning, och ser vem som finns på omslaget.


Skämt åsido, köp Situation Stockholm, det är en jättebra tidning.

Sedan följde några dagar av TV-spel, filmtittande, grillning och bad. Det var himla skönt att bara få låta käften gå nonstop i några dygn med fånigt tjejsnack. Att sitta uppe hela sista natten och spela klart Spyro 2 (hundra pocent på allt, lika med att hitta varenda liten juvel och klara varenda litet uppdrag) var kanske inte helt smart tänkt, men vi hade himla kul (även om det vid lite research kom fram att vi fortfarande hade saker kvar att göra). När vi sedan åkte hem var vi praktiskt taget zombies, vilket ledde till lite halvhjärtat thriller-dansande då och då. Väl tillbaka i mitt eget rum tog det inte lång tid alls innan jag föll i koma i min underbara säng.
På grund utav detta vaknade jag faktiskt på morgonen idag, en ovanlig företeelse som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Vad gör man på morgonen? Det går bara tråkiga saker på TV och alla jag känner sover. Kanske är då jag ska sätta mig och skriva den där bestsellern, eller plugga. Fick faktiskt äntligen en skolbok jag beställt (går en sommarkurs om det gamla Egypten) på posten. Den har varit slut överallt i hela Sverige ett tag nu, så jag fick beställa den från Amazon. Tunnaste bok jag någonsin spenderat över fyrahundra på (fast i ärlighetens namn var det min stackars far som spenderade, han var vänlig nog att ställa upp).
Var det värt det, kan man fråga sig... (fast med tanke på att jag kommer att få en tenta jag gärna klarar får jag nog säga att det var det).

Nu är det dags att avrunda kvällen med Midsomer Murders innan läggdags, så det kanske blir två tidiga mornar på raken, och det utan väckarklocka! Håll utkik efter flygande grisar.

1 kommentar:

  1. Man måste ju älska det att det råkade vara just Skarsgård på omslaget! xD

    SvaraRadera