lördag 10 juli 2010

Tumblr

Så nu har jag skaffat Tumblr också. Det är konstigt egentligen att jag bara fortsätter hoppa på sånt där, med tanke på att jag egentligen är jätterädd för internet och inte känner att jag har så mycket att tillföra det heller.
Kanske är det någon form av bekräftelse jag söker. Se mig, hör mig, tyck att jag är rolig. Fast varför jag skulle söka efter det på just internet är en mycket bra fråga. Oftare än något annat känns det ju som att stå i en enormt stor, tom och ekande grotta och göra en massa cirkuskonster i hopp om att någon kanske ska vandra in och se dem, och sen när någon faktiskt gör det är det för att nästan utan att tänka på det kasta en rutten tomat i ansiktet på en, för att sedan gå vidare som att ingenting hänt.
Sen får jag såklart alltid stöd och uppskattning av mina vänner här ute i livet, och en del av dem kan jag bara ha distanskontakt med just nu, så på det viset finns det väl kanske bra grejer med det, men ibland undrar jag.
Jag tänker mycket på det där, hur förtvivlat gärna jag vill nå fram till folk, påverka dem. Jag drömmer om att en dag skapa någonting, som någon annan sedan kan ta del av och känna någonting, och kanske faktiskt förstå mig. Kanske skulle jag då också förstå mig själv. Om jag lyckades ta en del av mig och förflytta den till världen utanför mig, så att jag kunde se på den. Kanske skulle jag då bli lite mer begriplig.

http://mylittlezoo.tumblr.com/

1 kommentar:

  1. You don't have to do any circus tricks. I think you're amazing just how you are. I just wish you thought so too.

    And I'm really sorry about the distance, but yeah, for that reason I'm glad you're putting yourself out there more on the innernets. And there's nothing to be scared of there. It's just a way for people like us to share things with the far-away people we care about. <3

    I'm gonna go check out your Tumblr and see wtf it is, and maybe I'll get one too. As if I don't have enough random things in random places online. :P

    SvaraRadera