fredag 9 juli 2010

Mass Effect

Idag kom jag ur sängen bra mycket tidigare än jag hade tänk mig på grund utav att jag fick påhälsning av en geting i sovrummet. Har varit dödligt rädd för dem sedan jag var liten, så när jag vaknade och såg en snurra omkring precis ovanför mig for jag iväg som skjuten ur en kanon. Som backup gick jag och lade mig i mina betydligt mer morgonpigga föräldrars säng eftersom de redan hade gått upp, men såklart kom det in en geting där också och jag blev förvisad från ännu en säng. Underbar start på dagen.

Jag har mest suttit inne och ugglat idag, och jag känner mig lite skyldig. Det är jättevackert väder, som gjort för att ge sig ut på klämkäcka upptåg, eller åtminstone en tur ner till stranden. Lite lockad är jag kanske, men egentligen är jag nog mest halvapatisk och ointresserad av det mesta.

Jag mår inte så bra just nu, och har inte gjort det på ett bra tag. För det första hade jag en hel del problem till att börja med, och sen tog mitt över två år långa förhållande slut, det måste vara nästan ett par månader sedan nu, och de flesta som känner mig har fått se mig smeta ut mitt krossade hjärta över hela min låsta livejournal. Här tror jag att jag nöjer mig med att säga att jag är väldigt, väldigt trasig.

Därför, tack alla högre makter för Mass Effect!

För de som inte känner till det är Mass Effect ett tv-spel, och ett mycket bra sådant. Vad har det att göra med mitt krossade hjärta? Jo, av och till hatar jag mig själv extremt mycket just nu. Jag står bara inte ut med att vara den jag är. Jag hittar en oändlig mängd fel och brister, och jag ger mig själv så mycket mentalt stryk för allt jag någonsin gjort fel att det närmar sig episka proportioner. Och då finns Mass Effect där, och låter mig vara någon annan. Jag kan vara Kommendörkapten Shepard, en stark och modig soldat som är kapabel att hantera vilken situation som helst, och skulle det nu vara så att det blir fel någon gång ibland så låter hon (eller han, man väljer själv) inte det stoppa henne från att fullfölja sitt uppdrag. Som extra bonus är eldstriderna ett bra sätt att bli av med uppdämd ilska. Det är så välsignat skönt ibland att bara få lägga undan mig själv och mitt liv och känna mig som att jag har kontroll över något igen.

Borde nog avrunda här och kanske gå ut och säga hej till friska luften innan jag återgår till att rädda universum, det här var bara en kort liten fundering utan mycket till syfte egentligen. Kom bara på igår att jag ville skriva om Mass Effect, och nu har jag gjort det. Ta hand om er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar